بيش فعالي چيست ؟

بهترين مشاوران ايران ، كودك، خانواده و شغلي

بيش فعالي چيست ؟

۱۲ بازديد

شايد با ديدن برخي از حركات و زرفتارهاي كودكان ؛ اين سوال در ذهن شما ايجاد شده باشد كه دليل اين رفتار چيست ؟در توضيح اين مطلب توجه شما را به بحث بيش فعالي جلب مي كنيم .

 

جنب و جوش زياد و خارج از عرف يا همان مفرط كودك را به نحوي كه نه تنها باعث رنجش اطرافيان بلكه ؛ باعث آزار همكلاسي ها – اولياي مدرسه – دوستان و ... شده و آن ها را رنج مي دهد را ؛ بيش فعالي مي گويند . كه داراي سه نوع بيش فعال بي توجه – بيش فعال برانگيخته و تركيبي از دو نوع اول و دوم است كه شيوع نوع تركيبي آن ، بيش از دو مورد اول مي باشد .

 

آسيب هاي بيش فعالي كودكان :

 

علاوه بر اين كه اين اختلال به عملكردهاي فرد از جنبه هاي مختلف ؛ خانوادگي- تحصيلي و اجتماعي آسيب مي رساند ؛ بيش فعالي كودكان به مرور زمان مي تواند به وجود آورنده ي اختلاتي در شخصيت كودك شود . به اين معنا كه افراد و كودكان بيش فعال به مرور زمان و در روند رشدشان شخصيتي ضد اجتماعي پيدا كرده و مبتلا به اختلال سلوك مي شوند .

 

 

اين كودكان تمركز در انجام كارها ندارند و اعمال خود را بدون فكر كردن انجام مي دهند و بيش از انداره فعال هستندو به اصطلاح ؛ آرام و قرار ندارند .

 

ميزان شيوع بيش فعالي در كودكان :

 

به طور كلي اين اختلال حدود 8 تا 10 درصد از كودكان را مبتلا مي كند كه چنان چه بخواهيم به صورت تفكيكي در جنسيت هاي مختلف از آن سخن بگوييم ؛ لازم به ذكر است كه ؛ بيش فعالي كودكان در جنسيت پسرا به ميزان سه برابر بيشتر از شيوع آن در جنس دختران مي باشد . البته اهميت دادن به درمان اين اختلال در كودكان در هر دو جنس آن ها به يك ميزان از اهميت زياد برخوردار مي باشد .

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد