بيماري اگزما و پسوريازيس

بهترين مشاوران ايران ، كودك، خانواده و شغلي

بيماري اگزما و پسوريازيس

۳۴ بازديد

بيماري اگزما و پسوريازيس

به خارش هاي پوستي همراه با لكه هاي قرمز و سفيد و تورم اگزما و پسوريازيس گفته مي شود. اين دو بيماري اگر چه علائم نسبتا شيبه به همي دارند اما با يك ديگر متفاوت هستند. هر دوي اين بيماري ها به دليل حمله ي سيستم ايمني به سلول هاي خودي اتفاق مي افتد و از بيماري هاي خود ايمني هستند.

اگزما نوعي بيماري پوستي با خارش شديد و قرمز شدن پوست است كه  در اثر استرس و اضطراب تشديد مي شود. اگزما مي تواند در سنين كودكي و بزرگسالي اتفاق افتد.

انواع اگزما

اگزما داراي انواع گوناگوني نظير اتوپيك،تماسي،تاولي و نومولار است كه هر كدام از آنها به دلايل خاصي اتفاق مي افتند. اولين نوع شايع ترين نوع اگزما است. اگزماي تماسي در اثر تماس با مواد آلرژي زا مثل انواع فلزات اتفاق مي افتد. نوع سوم همراه با تاول هاي دردناك بوده و نوع چهارم آن با خشكي هاي پوستي همراه است كه در فصل سرد سال اتفاق مي افتد.

پسوريازيس و انواع آن

اين بيماري نيز يك بيماري ارثي است كه استرس و اضطراب تشديد كننده ي آن است. در سن 12 تا 22 سالگي شيوع بيشتري دارد.

انواع پسوريازيس شامل:

پسوريازيس ولگاريس كه با ايجاد لكه هاي پوستي همراه است

  • صدف پوستي به صورت چين و چروك بروز مي كند.
  • پسوريازيس ناخن
  • پسوريازيس خالدار
  • پسوريازيس پوست سر

راه هاي درماني پسوريازيس

براي درمان پسوريازيس و اگزما راه هاي درماني زيادي وجود دارد كه مهم ترين عامل تغذيه است. عامل بعدي استفاده از محصولات فوراور است. كمپاني فوراور داراي محصولاتي فوق العاده در جهت بهبود موضعي و دروني اگزما و پسوريازيس بوده كه با تقويت سيستم ايمني و پوست كمك به بهبود آن ها مي كند. اين محصولات شامل:

  • نوشيدني خالص آلوئه ورا سرشار از آنتي اكسيدان
  • محصول امگاي فوراور جهت تقويت سلول هاي پوستي
  • مكمل آ-بتا-كر سرشار از ويتامين آ، اي و سلنيوم
  • مكمل فوراور ابسوربنت جهت تقويت سيستم ايمني بدن
  • كرم آلوئه پروپوليست و آلوئه ليپس سرشار از آنتي اكسيدان

و در آخر محصولاتي جهت شست و شو و استحمام شامل محصولات آلوئه بث ژلي جهت تقويت پوست و صابون مايع فوراور براي شست و شوي بدن كه اين محصولات فاقد ph بوده و ضد حساسيت هستند.

پماد‌های مورد استفاده برای درمان اگزما بستگی به نوع و شدت بیماری دارند. یکی از بهترین پمادها درمان اگزما پمادهای حاوی کورتیکواستروئیدها هستند. این پمادها موادی مانند هیدروکورتیزون را به عنوان مواد فعال دارند که به کاهش التهاب، حکه و قرمزی پوست کمک می‌کنند. این پمادها به دلیل خواص ضد التهابی و ضد حساسیتی که دارند، می‌توانند به کاهش علائم اگزما مانند خارش و تحریک کمک کنند.

 

همچنین، پمادهای حاوی مواد مرطوب‌کننده نیز برای مراقبت از پوست در افراد مبتلا به اگزما بسیار موثر هستند. این پمادها علاوه بر حفظ رطوبت پوست، ممکن است به بهبود سلامت پوست و کاهش خشکی و ترک‌های مرتبط با اگزما کمک کنند. مهم است که قبل از استفاده از هر پماد یا محصول دیگری، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان بر اساس نیازهای شخصی شما مشخص شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.